17 Ekim 2013 Perşembe

Pileli Baklava

Malzemeler:

1 paket hazır baklava yufkası
Çekilmiş ceviz
1 paket (250 g) tere yağı
Şerbeti için:
4 bardak su
3 bardak toz şeker




Pileli Baklava

Yapılışı:


Ben 1 paket yufkanın yarısını yaptım 1 tepsilik çıktı ama resimdeki borcamlar küçük olduğu için iki tane oldu, isteyen 1 paketin tamamını yapabilir 1 paketten 2 fırın tepsisi tatlı çıkar. Yufkaları uzunlamasına üç parçaya kestim. Bunları tek tek üstüne biraz ceviz serptim ve pileli kıvırdım ve kenarlarını içe katladım katlanan yer alta geldi. Tek tek bunların hepsini bu şekilde yaptım ve yağlanmış tepsiye dizdim fırına verdim.
Şerbetinin Yapılışı:
Dört bardak su ve üç bardak toz şekeri kaynattım. Şerbet ılıdıktan sonra ılık baklavanın üzerine döktüm.

Afiyet Olsun
Not: Baklava yufkaları çok hızlı kuruyor ve açıkta bırakmamak lazım. Kuruyan yufkalar zor sarılıyor.


Resimler:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder